PALAUTUSKÄYTÄNTÖ
PetYard verkkokaupan kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tai myymälästä ostamansa tuote tai koko tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen saapumisesta vastaanottajalle. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu.
Vastaanottaja voi tehdä palautuksen vasta, kun tuote on toimitettu asiakkaalle. Tällöin vastaanottaja voi tehdä palautuksen alla olevan ohjeen mukaisesti 14 päivän sisällä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi pyydämme ilmoittamaan PetYardille päätöksestä peruuttaa tuote tai koko tilaus (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla (asiakaspalvelu(at)petyard.fi). Voit palauttaa tuotteen myös palautuslomakkeen kanssa ja tuotteiden kunnon tarkistettuamme hyväksymme palautuksen.
Peruuttamisoikeus EI koske avattuja ruoka- ja kissanhiekkapakkauksia, hygieniatuotteita tai mittatilaustuotteitamme.
Peruutettu tuote tai tuotteet tulee palauttaa takaisin PetYardille jäljempänä mainittuun osoitteeseen viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa tai muutoin hyvin pakattuna.
Tuotteen tulee olla jälleenmyyntikuntoinen. (Mikäli sovitat tuotetta koiralle, olethan huolellinen, että tuotteeseen ei synny sovituksesta tahroja ja siistit siihen mahdollisesti tarttuneet karvat. )
Tuotteen voi palauttaa Postin toimipisteeseen, PetYard-myymälään tai siihen lähikauppaan, josta tilaus on noudettu. Pakettiautomaatin koodilla voi myös palauttaa tuotteen automaattiin 14 vrk kuluessa noudosta.
PetYard ei vastaa peruutettavien tuotteiden palauttamisesta johtuvista kustannuksista.
Asiakas vastaa peruutetun tilauksen palautuskustannuksista kokonaisuudessaan (myös toimituskustannukset mikäli koko tilaus peruutetaan), viivytyksettä viimeistään 14 arkipäivän kuluttua palautuneen tilauksen vastaanottamisesta.
Mikäli palautuksen jälkeen tilauksen loppusumma jää alle rahtivapaan rajan, pidätämme palautuksen loppusummasta toimituskulut, mitkä olisivat olleet alun perin alle rahtivapaarajan jäävissä tilauksessa.
Mikäli tuote on vioittunut vastaa PetYard tuotteen palautuskustannuksista halvinta mahdollista palautusmenetelmää noudattaen, joko postin tai matkahuollon kautta. Palautuskustannukset lisätään palautuksen summaan tai hyvitetään lahjakortilla korvaavan tuotteen kanssa. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jolla tuote on maksettu, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun.
Tuotereklamaatio
Panostamme laadukkaaseen tuotevalikoimaan, mutta aina välillä voi pyrkimyksistämme huolimatta meiltä ostetussa olla huomautettavaa. Tällöin pyydämme, että toimitat tuotteen myymälään. Tarkistamme tuotteen ja arvioimme reklamaatio- ja hyvitystarpeen.
Ostokuitti helpottaa asian käsittelyä, joten se kannattaa ottaa mukaan. Mikäli olet oston yhteydessä esittänyt kanta-asiakaskorttisi kassalla tai ollut kirjautuneena verkkokauppaamme, voi asiakaspalvelumme etsiä ostotiedon myös kanta-asiakasjärjestelmästämme. Mikäli sinulla ei ole ostokuittia tallella, olethan asiakaspalveluun yhteydessä ennen kuin asioit myymälässä, jotta voimme etsiä tilauksesi valmiiksi.
PetYard vastaa tuotteen virheestä voimassaolevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Jos tuotteen todetaan olevan virheellinen, on PetYardilla ensisijainen oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote.
Toimitusreklamaatio
Toimituksen vastaanotettuasi, tarkasta toimitettujen tuotteiden kunto ja virheettömyys sekä varmistu siitä, että toimitus sisälsi kaikki tilatut tuotteet. Sinun tulee tarkastaa verkkokaupan lähetys (tilattujen tuotteiden kunto) välittömästi vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 vuorokauden kuluessa vastaanottamisesta. Mikäli havaitset poikkeamia, olethan mahdollisimman pian yhteydessä PetYardin asiakaspalveluun (sähköposti asiakaspalvelu(at)petyard.fi tai puh 044 207 8153). PetYard vastaa tuotteen virheestä voimassaolevan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti.
Voit kieltäytyä vastaanottamasta tuotteen, mikäli tuotteen vaurioituminen on selvästi näkyvissä (esim. tuotteen pakkaus on vaurioitunut). Näissä tapauksissa voit täyttää Postin vahinkoilmoituslomakkeen Postin virkailijan kanssa sekä olla yhteydessä PetYardin asiakaspalveluun (sähköposti asiakaspalvelu(at)petyard.fi tai puh 044 207 8153)
Mikäli olet jo vastaanottanut tuotteen ja huomaat, että tuote on vaurioitunut, ota yhteys asiakaspalveluumme ja kuvaile vahinkoa. Asioinnin helpottamiseksi, otathan valokuvia vahingoittuneesta tuotteesta ja lähetä kuvat osoitteeseen asiakaspalvelu(at)petyard.fi Ilmoitathan sähköpostiviestissäsi tilausnumerosi ja havaitsemasi vaurion tiedot.
Verkkokauppaostosten palautukset lähetetään osoitteeseen:
PetYard
Lehmäjoentie 105
61440 Untamala
PetYardilla on oikeus kuitenkin pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet peruutetun tuotteen takaisin.